Veel gestelde vragen

Hier vind u een overzicht van veel gestelde vragen. Mocht uw vraag hier niet tussen staan, neem dan gerust contact op met onze verkoop.

  •  Kunt u een product op de Rubix webshop niet vinden?

  • Wilt u weten wanneer uw bestelling wordt geleverd?

  • U bent uw wachtwoord vergeten, wat nu?

Mijn Account

Ik ben mijn gebruikersnaam (login of wachtwoord) vergeten, wat nu?
Kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Onze producten

Ik kan een product / referentie niet vinden?
Ik heb geen toegang tot mijn productprijzen?

Mijn Orders

Hoe kan ik snel bestellen met een artikelnummer?
Hoe kan ik artikelen toevoegen aan mijn favorietenlijsten?
Hoe kan ik producten met elkaar vergelijken?
Hoe importeer ik artikelen in mijn winkelwagen?
Hoe exporteer ik mijn winkelwagen?

Levering

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Track & Trace

Waar kan ik mijn orderhistorie bekijken?
Hoe kan ik de status van mijn order bekijken?
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Mijn Account

Ik ben mijn gebruikersnaam (login of wachtwoord) vergeten, wat nu?

Beweeg met uw muis over de button inloggen, vervolgens ziet u onderaan het venster wat zichtbaar wordt het volgende "wachtwoord vergeten?". Wanneer u hier op klikt, krijgt u de mogelijkheid om uw emailadres in te voeren. Vervolgens wordt er een email verstuurd met verdere instructies. Wanneer u het juiste emailadres niet meer weet, kunt u bellen met de helpdesk of gebruik maken van de chat om uw gebruikersnaam te achterhalen. 

 

 
 

Kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

U kunt uw gegevens inzien en wijzigen wanneer u bent ingelogd; u beweegt dan met uw muis over uw naam rechtsboven aan de pagina en klikt vervolgens op "mijn profiel".
 

Onze Producten & Prijzen

 

Ik kan een product / referentie niet vinden?

 Als u een product niet kunt vinden, kunt u een aanvraag (naam van het product en/of verwijzing) versturen met behulp van ons contactformulier. Selecteer in het formulier bij "Uw aanvraag" offerte-aanvraag en vul de overige gegevens in. Uw aanvraag wordt dan zo spoedig mogelijk in behandeling genomen.
Daarnaast kunt u een artikel ook via telefoon of via mail direct bij uw eigen Rubix vestiging bestellen.

 

Ik heb geen toegang tot mijn productprijzen?

 Om de prijzen van producten te bekijken, moet u inloggen met uw login (e-mail of gebruikersnaam en wachtwoord). U krijgt toegang tot uw eigen tarieven. Voor meer informatie over uw prijzen, kunt u contact opnemen met uw vestiging via het aanvraagformulier, telefonisch of via de chat. 

 

Mijn Orders

Hoe kan ik snel bestellen met een artikelnummer?

 Om snel een bestelling te plaatsen aan de hand van een referentie kunt u gebruik maken van "VOEG PRODUCTEN TOE OP REFERENTIE" functie. Deze functie vindt u als u op de button "MIJN WINKELWAGEN" klikt.

In het venster wat nu geopend is kunt u gebruik maken van het formulier "VOEG PRODUCTEN TOE OP REFERENTIE" om snel artikelen te bestellen die u wenst.

Gaat u als volgt te werk:

- Geef een 8 of 10-cijferig Rubix artikelnummer(zonder spaties) in, 

- Het gezochte artikel wordt zichtbaar, klik op de winkelwagen.

- Volg hetzelfde proces voor alle artikelnummers die u wilt toevoegen,

 
 Hoe kan ik artikelen toevoegen aan mijn favorietenlijsten?

 Het toevoegen van artikelen aan deze lijsten kan op meerder manieren:

- Vanuit de artikelpagina kunnen artikelen worden toegevoegd aan de favorietenlijsten, door op de knop ''VOEG TOE AAN MIJN FAVORIETENLIJST'' te klikken.

- Een gevulde winkelwagen is in zijn totaliteit aan een favorietenlijst toe te voegen vanuit de winkelwagen.

- Het E-commerce team kan op basis van Excelbestanden favorietenlijsten inlezen voor klanten. Neem hiervoor contact op met uw vaste contactpersoon bij RubixAantallen worden in de favorietenlijst automatisch opgeslagen. Wanneer de aantallen tijdens het bestellen vanuit de favorietenlijst worden aangepast, zal dit aantal automatisch vastgehouden worden.         

 Hoe kan ik producten met elkaar vergelijken?

Vanuit elke productpagina is het mogelijk om artikelen in de product vergelijker te zetten, door te klikken op de butten “VERGELIJK”.  Door artikelen met elkaar in de ‘vergelijker’ te zetten worden verschillen direct zichtbaar.

Plaats alleen artikelen in de ‘vergelijker’ die redelijkerwijs met elkaar te vergelijken zijn.  

De ‘vergelijk’-functie bewaart alle artikelen tot de gebruiker expliciet aangeeft dat deze verwijderd moeten worden uit de vergelijking.

 Hoe importeer ik artikelen in mijn winkelwagen?

U kunt een excel-bestand gebruiken om artikelen in de winkelwagen te importeren.

Stap 1. Open de winkelwagen; importeren van artikelen gebeurt vanuit de winkelwagen.

Stap 2. Door de functie “importeer producten van CSV-bestand” te kiezen, kan het betreffende document voor de import worden gekozen. Hierbij moeten een aantal zaken in de gaten gehouden worden:

- Het bestand moet als format .csv hebben

- De Indeling van het bestand is Artikelnummer, gevolgd door het aantal. 

Bij het uploaden van het document wordt aangegeven welke artikelen wel en niet zijn herkend. 

Let op: Via de functie ‘importeren’ zijn alleen artikelen te bestellen die op de webshop beschikbaar zijn.

 Hoe exporteer ik mijn winkelwagen?

De webshop biedt de mogelijkheid om een export te maken van de artikelen in de winkelwagen. Een dergelijke export wordt gemaakt vanuit de winkelwagen.
Stap 1: Open de gevulde winkelwagen.

Stap 2: Kies de optie “EXPORTEER BESTELLING” en kies vervolgens het gewenste bestandsformat.De opties zijn .csv, .xml of .pdf. 

Stap 3: Kies “EXPORTEER BESTELLING en het betreffende bestand zal direct vanaf de webshop worden gedownload. 

Levering

  Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Voor de leveringen van artikelen die op voorraad liggen geldt: vandaag voor 15:30u besteld, volgende werkdag in huis. Voor artikelen die niet voorradig zijn wordt de levertijd gecommuniceerd in uw orderbevestiging. 

Bestelstatus

Waar kan ik mijn orderhistorie bekijken?

Ga naar de button rechtsboven aan de pagina met uw naam(inloggen verplicht) en klik in het pop-up venster op “mijn bestellingen”.

 Hoe kan ik de status van mijn order bekijken?

Ga naar de button rechtsboven aan de pagina met uw naam (inloggen verplicht) en klik in het pop-up venster op “mijn bestellingen”. Vervolgens ziet u daar een overzicht van uw orders, met in de laatste kolom de status van de orders.

 Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

U bent van gedachten veranderd en wilt uw bestelling wijzigen of annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw vaste contactpersoon bij Rubix.